logo

UOKiK uczy jak nie dać się oszukać w sieci. Ruszył nowy portal informacyjny!

25lis 2013

Kategoria: Porady i analizy | Autor: Monika Maczkowska

0

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w trosce o nasze portfele i ewentualne straty moralne, uruchomił właśnie portal informacyjny, na stronach którego w łatwy i przystępny sposób przybliża wszystkim internetowym konsumentom przysługujące im prawa. GoDealla z ochotą włącza się w tę wysoce pożyteczną akcję!

Świadomy konsument w sieci.

Wszyscy zgodnie przyznajemy, że zapoznanie się z regulaminem sklepu jest obowiązkiem każdego konsumenta online. Czy jednak zdajemy sobie sprawę z tego, że sprzedawcy nierzadko konstruują owe regulaminy niezgodnie z obowiązującym prawem, korzystając z naszej niskiej w tymże temacie świadomości? Wyeliminowanie problemu żerowania na naszej naiwności wymaga radykalnych edukacyjnych kroków. Temu właśnie służy nowy portal UOKiK-u - www.ezakupy.uokik.gov.pl - stanowiący prawdziwą bazę wiedzy dla każdego, kto dokonuje zakupów przez internet.

Co nam wolno?

Czy wiedziałeś, że sprzedawca w przypadku odstąpienia od umowy nie ma prawa żądać, by zwracany towar był nierozpakowany, a kwota wracająca na Twoje konto powinna obejmować także koszty wysyłki? Czy wiesz, że paragon wcale nie jest niezbędny, jeśli chcesz złożyć reklamację? Jeżeli w sieci kupujesz nałogowo, z pewnością nie raz zdarzyło Ci się wykłócać ze sprzedawcą, który szczelnie zasłaniając się regulaminem odmawiał przyjęcia zwrotu towaru. Ze strony dowiesz się które zapisy w regulaminach sklepów stanowią klauzule niedozwolone, gdzie zgłosić nieuczciwego sprzedawcę i w jaki sposób dochodzić swoich praw. W dzisiejszych czasach to wiedza niezwykle przydatna!

Zakupy grupowe a prawa konsumenta: co trzeba wiedzieć?

UOKiK szeroko i dokładnie zajmuje się tą najciekawszą z punktu widzenia godeallowego użytkownika kwestią. Obecnie Urząd prowadzi 4 postępowania dotyczące portali zakupów grupowych, a skargi dotyczą głównie terminów realizacji kuponów: Kupując grupowo, zawieramy dwie umowy: z portalem, który dostarcza kupon, oraz ze sprzedawcą, który go realizuje np. wysyłając towar. Taki podział ma istotne znaczenie przy składaniu reklamacji oraz odstąpieniu od umowy. Potężna baza Pytań i odpowiedzi z pewnością rozwieje wszelkie wątpliwości!

GoDealla jest jednym z 22 partnerów wspierających tę akcję informacyjną. Działamy ramię w ramię m.in. z Allegro.pl, Ceneo.pl, Frupi.pl, Nokaut.pl, ale także Europejskim Centrum Konsumenckim, Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB czy Stowarzyszeniem Konsumentów Polskich.

źródła: https://www.uokik.gov.pl/https://ezakupy.uokik.gov.pl/

Polub nas naFacebookui bądź na bieżąco z najlepszymi promocjami

facebook.com/GdziePromocja

close