logo

Jak zwrócić nietrafiony prezent? Sprawdzamy popularne sklepy

28gru 2015

Kategoria: Porady i analizy | Autor: Luiza Sadowska

0

Nie udało Ci się trafić z prezentem w gusta obdarowywanego? Sprawdź kiedy i na jakich warunkach przysługuje nam prawo do zwrotu.

Reklama

Nie ten rozmiar, a może zły kolor, czy po prostu nie ten styl? Nieudane prezenty wprawiają nas w lekkie zakłopotanie, ale zamiast schować nietrafiony podarunek głęboko w szafie, możemy spróbować zwrócić towar do sklepu. Jeśli rzecz nam się po prostu nie podoba, ale nie jest wadliwa, to musimy wziąć pod uwagę, że w sklepie stacjonarnym sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu i jest to opisane w prawach konsumenta o których możecie przeczytać na stronie prawakonsumenta.uokik.gov.pl. Inaczej wygląda to w przypadku sklepów internetowych - tam zawsze przysługuje mamy takie prawo, ale o tym więcej przeczytacie w tym artykule: Nietrafiony prezent? Masz prawo do zwrotu towaru!

Gdzie i na jakich warunkach zwrócimy towar?

W niektórych sklepach nie będziemy mieć problemu ze zwrotem, zaś w innych uda nam się oddać tylko te towary, które zakupiliśmy w sklepie internetowym.

Sephora

W jednej z najpopularniejszych sieci perfumerii przysługuje nam zwrot towaru aż przez miesiąc od jego zakupu. Możemy tego dokonać w dowolnym sklepie na terenie Polski lub odesłać pocztą. Wybierając się do sklepu powinniśmy mieć ze sobą paragon fiskalny oraz formularz zwrotu, który znajdziemy na stronie Sephora. W przypadku zwrotu przez odesłanie pocztą niechcianego towaru, będziemy musieli ponieść koszt przesyłki - oprócz tego należy dodać numer konta bankowego na które zostanie zwrócona kasa za produkt.

Empik

Macie do 14 dni na zwrot towaru o ile nie był on używany i pozostał w nienaruszonym stanie. Więcej przeczytacie na stronie Empik. W przypadku tego sklepu w internecie aż huczy od różnych wersji - zamiast zwrotu pieniędzy otrzymujemy tylko kartę podarunkową, zwrot jest możliwy tylko w przypadku przedmiotów zakupionych przez internet itp.. W razie wątpliwości pamiętajcie, że najlepszym źródłem informacji jest sprzedawca lub dział obsługi klienta.

Polityka większości sklepów wychodzi naprzeciw potrzebom klientów i pozwala na zwrot towaru w wyznaczonym terminie. Jeśli już macie to za sobą i właśnie rozglądacie się za... właściwym podarunkiem, sprawdźcie kilka znalezionych przez nas ofert. A może szykujecie się na Sylwestra?

Polub nas naFacebookui bądź na bieżąco z najlepszymi promocjami

facebook.com/GdziePromocja

close