logo

Jak robimy zakupy w sieci?

09lis 2013

Kategoria: Porady i analizy | Autor: Marysia Junak

1

Coraz więcej słyszymy na temat smartshoppingu, ale jednocześnie 2/3 pytanych osób deklaruje, że kupuje rzeczy pod wpływem impulsu

Coraz więcej słyszymy na temat smartshoppingu, ale jednocześnie 2/3 pytanych osób deklaruje, że kupuje rzeczy pod wpływem impulsu – bez większego zastanowienia, czy dana rzecz im się przyda i bez poszukiwań lepszych ofert cenowych, chociażby w konkurencyjnych serwisach.

Co najczęściej kupujemy kierując się impulsem?

Badania, których celem było zbadanie zachowań klientów na podstawie tego jakie zakupy robią w polskich sklepach internetowych wykazują, że bardzo duża część zakupów dokonywana jest pod wpływem impulsu. Za takie zakupy uznano takie, które dokonywane było bezpośrednio po wejściu na stronę sklepu internetowego, albo podczas pierwszego zalogowania na stronie sklepu. Do tego rodzaju zakupów „impulsowych” przyznało się 60% badanych osób. Co najczęściej było kupowane pod wpływem chwili – tutaj nie będzie zbyt dużego zdziwienia, gdyż na pierwszym miejscu plasują się ubrania i obuwie, dalej kosmetyki, książki, gry oraz produkty związane z naszym zdrowiem.

Osoby, które deklarowały, że nie robiły zakupów pod wpływem chwili na podjęcie właściwej decyzji potrzebowały mniej więcej tygodnia. Najrzadziej „impulsowo” kupowany jest tak zwane duże AGD i drogi sprzęt RTV. Więcej czasu na przemyślenie swojego wyboru potrzebujemy również, jeśli chodzi o wykupienie wycieczek, szczególnie tych egzotycznych.

Dlaczego tak się dzieje?

Najczęściej zakupy pod wpływem impulsu robimy wówczas, gdy promocja, jaką zobaczymy na stronie wydaje nam się bardzo opłacalna lub po prostu wtedy, gdy jakaś rzecz bardzo przypadnie nam do gustu – można powiedzieć, że produkt nas zauroczy. Trzeba jednak zaznaczyć, że zakupu zaraz po wejściu na stronę internetową sklepu wcale nie muszą oznaczać nieprzemyślanych zakupów. Taka osoba mogła o wiele wcześniej zapoznać się z cenami w sklepach stacjonarnych lub przy pomocy tak zwanych wyszukiwarek i porównywarek cenowych, dzięki którym otrzymuje się zestawienie cen z większości sklepów internetowych.

Co ciekawe przeprowadzone badania wykazały, że większość osób, które zrobiły zakupy w czasie jednej sesji logowania do sklepu wydało kwoty rzędu 500-2000 zł, co również wskazuje na to, że nie zawsze takie zakupy są dokonywane pod wpływem chwili.

Co najczęściej kupujemy kierując się impulsem?

Badania, których celem było zbadanie zachowań klientów na podstawie tego jakie zakupy robią w polskich sklepach internetowych wykazują, że bardzo duża część zakupów dokonywana jest pod wpływem impulsu. Za takie zakupy uznano takie, które dokonywane było bezpośrednio po wejściu na stronę sklepu internetowego, albo podczas pierwszego zalogowania na stronie sklepu. Do tego rodzaju zakupów „impulsowych” przyznało się 60% badanych osób. Co najczęściej było kupowane pod wpływem chwili – tutaj nie będzie zbyt dużego zdziwienia, gdyż na pierwszym miejscu plasują się ubrania i obuwie, dalej kosmetyki, książki, gry oraz produkty związane z naszym zdrowiem. Osoby, które deklarowały, że nie robiły zakupów pod wpływem chwili na podjęcie właściwej decyzji potrzebowały mniej więcej tygodnia. Najrzadziej „impulsowo” kupowany jest tak zwane duże AGD i drogi sprzęt RTV. Więcej czasu na przemyślenie swojego wyboru potrzebujemy również, jeśli chodzi o wykupienie wycieczek, szczególnie tych egzotycznych.

 

Dlaczego tak się dzieje?

Najczęściej zakupy pod wpływem impulsu robimy wówczas, gdy promocja, jaką zobaczymy na stronie wydaje nam się bardzo opłacalna lub po prostu wtedy, gdy jakaś rzecz bardzo przypadnie nam do gustu – można powiedzieć, że produkt nas zauroczy. Trzeba jednak zaznaczyć, że zakupu zaraz po wejściu na stronę internetową sklepu wcale nie muszą oznaczać nieprzemyślanych zakupów, gdyż taka osoba mogła o wiele wcześniej zapoznać się z cenami w sklepach stacjonarnych lub przy pomocy tak zwanych wyszukiwarek i porównywarek cenowych, dzięki którym otrzymuje się zestawienie cen z większości sklepów internetowych. Co ciekawe przeprowadzone badania wykazały, że większość osób, które zrobiły zakupy w czasie jednej sesji logowania do sklepu wydało kwoty rzędu 500-2000 zł, co również wskazuje na to, że nie zawsze takie zakupy są dokonywane pod wpływem chwili.

Polub nas naFacebookui bądź na bieżąco z najlepszymi promocjami

facebook.com/GdziePromocja

close